HEM | LÄDERVERKSTADEN | FÖNSTERVERKSTADEN | KONTAKT OCH INFORMATION |
Kontakt och information
|
Bilder där inget annat anges: © Oscarssons Läderverkstad |
Verkstaden finns i byn Edsätter utanför Nordingrå i hjärtat av Höga Kusten. Adress: Edsätter 102 Telefon: 070-660 23 10 |
|
Hans Oscarsson | |
Världsarvsleden är en drygt 10 mil lång vandringsled i Nordingrå socken: www.varldsarvsleden.nu Nyfiken på Nordingrå? www.nordingra.nu |
|
Beställning och villkor
BETALSÄTT
Efterkrav:
Du betalar när du hämtar ut försändelsen hos ditt ombud. Postförskottsavgift på 60 kr tillkommer. För paket som inte löses ut förbehåller sig Oscarssons Läderverkstad rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt samt en hanteringskostnad på 125 kr.
Faktura: Betalar du mot faktura så ligger fakturan och inbetalningskortet i paketet. Faktureringsavgift på 29: - tillkommer. Fakturor ska betalas inom 14 dagar. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Vi gör kreditkontroll och förbehåller oss rätten att neka köp.ALLMÄNNA VILLKOR
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Oscarssons Läderverkstad via E-post bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Om leveransen av beställningen försenas kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Oscarssons Läderverkstad har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning skett. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.
Pris
I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Oscarssons Läderverkstad inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
Frakt
Frakt tillkommer och anges vid orderbekräftelse.
Varor som finns i lager skickas normalt inom en till tre arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste tillverkas kan leveranstiden vara längre. Dessa varor är märkta med beställningsvara, och då upplyser vi dig om den beräknade leveranstiden. Paket levereras av Posten eller bussgods.
Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.
Transportrisk
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken d.v.s. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från verkstaden till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom 8 dagar. Skriv till info@laderverkstaden.se Glöm inte att ange faktura/kvittonummer.
Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten tillbaka till oss. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten.
Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via info@laderverkstaden.se eller telefon inom en vecka efter mottagandet. Spara alltid emballage och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.
Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 7 vardagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.